پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3826
-
الف
+

هفته فرهنگ ایران و بلغارستان برگزار می‌شود

هفته فرهنگ بلغارستان در ایران و هفته فرهنگ ایران در بلغارستان برگزار می‌شود.

هفته فرهنگ بلغارستان در ایران و هفته فرهنگ ایران در بلغارستان برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با نایب رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، برگزاری هفته فرهنگ بلغارستان در ایران و هفته فرهنگ ایران در بلغارستان مورد تاکید طرفین قرار گرفت و توسعه روابط فرهنگی دو کشور با توجه به زمینه‌های مشترک نژادی دو ملت مطرح شد.

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه سفر به بلغارستان، با رئیس فرهنگستان علوم بلغارستان دیدار و بر تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور تاکید کرد. بروجردی همچنین با رییس دانشگاه صوفیه دیدار کرد.

وی در این دیدار کتابخانه ملی را نهادی برای عرضه دانش پژوهشگران به جامعه دانست و تاکید کرد این دانش است که زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌آورد. او در ادامه ابراز امیدواری کرد: تعاملات علمی و فرهنگی دانشگاه صوفیه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به‌ویژه در حوزه مطالعات خاورمیانه و ایرانشناسی فرصتی برای شناخت بیشتر مردم دو کشور را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه صوفیه هم در این دیدار با تاکید بر تقویت ارتباطات فرهنگی گفت: معرفی تمدن ایران زمین به مردم کشورمان موجب افتخار است. وی همچنین بر مشارکت دانشگاه صوفیه درهمایش‌ها و سمینارهای تخصصی سازمان اسناد در حوزه ایرانشناسی تاکید و از این موضوع ابراز خرسندی کرد.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر